Så mange har vært på besøk

mandag 23. april 2012

Pus på lykkepille?

Oliver, pusen vår er ikke så bra for tiden, til min store bekymring.

Katter er veldig følsomme dyr....og dette har gitt seg utslag i noen små uhell inne, uff og uff!



På fredag var han hos veterinæren, der ble han lagt i narkose og sjekket fra topp til tå, konklusjonen var at katten er helt frisk, det vil si fysisk altså....

Mest sannsynlig er han rett og slett redd, redd for andre katter som har en tendens til å komme inn katteluken, katter som er dobbelt så stor og veeeldig skumle!

Nå har han fått ny katteluke, med sin egen chip som ligger under huden bak i nakken. Syns jeg ser nabokattene der de kommer løpende på vei inn....



Veterinæren så meg dypt inn i øynene før jeg gikk og sa: hvis den nye luken ikke hjelper må du komme tilbake så skal han få antidepressiva.....hæ? Jeg tuller ikke sa hun, det er helt vanlig....det er mange katter som går på lykkepiller altså! Jeg gikk fnisende, og litt tankefull derifra...stakkars Oliver, og jeg som trodde du var lykkelig....



Klem fra Agnete


(Innlegget i dag handler overhodet ikke om interiør. Jeg har nemlig ikke kamera lengre...det har vært utsatt for en aldri så liten ulykke i helgen. Hvis forsikringsselskapet er grei, er jeg tilbake om noen dager:))

6 kommentarer:

  1. Stakkars Oliver!! Ikke greit å vær lei sæ......! Her har vi motsatt "problem"- alt førr hæppi!!!! Ja, det har du jo observert! Det kan faktisk også gi sæ utslag i skvetting! Nydelig pus og sjarmeranes eier :-) Snakkes snart!!

    SvarSlett
  2. Huff da, stakkars Oliver... men jammen godt han har en så kjærlig og god familie ♥
    Her har vi en hund som fikk diagnosen depresjon ja, han satt og stirret i veggen i timesvis, det var helt merkelig, og ikke ville han på tur og ikke spise noe særlig...
    Han fikk og påvist lavt stoffskifte, og fikk tabletter for dette, nå er han den "gode gamle" igjen:)

    Får håper Oliver kommer seg han og, og at han blir tryggere med egen luke, hihi:)

    Ha en fin fin kveld!!

    SvarSlett
  3. Så utrolig søt pus!!!
    Håper den blir glad igjen snart!
    Min lille hund har blitt blind stakkars...
    nå ligger hun ved vinduet og "ser" ut...

    Ønsker deg en NydeligFlott kveld!
    Gi pus en kos fra meg :-)

    SvarSlett
  4. næmmen pusen da! depresjon er ikke godt...håper ny katteluke gjør susen:)

    SvarSlett
  5. Stakkars pusen, håper han blir bedre nå- måtte flire litt, så det er vanlig at katter går på lykke piller altså:)

    FIn kveld til deg!

    Klem T

    SvarSlett
  6. Hei søte deg!
    Endelig fikk jeg besøkt deg, skulle ønske døgnet hadde flere timer og internetten var enda raskere.

    Nommin stakar pusen! håper luka funker, hvis ikke så blir neste steg psykolog og lykkepiller *knis*

    takk for koselige ord om mitt reisebrev *smiler*

    Ønsker deg en finfin torsdag!
    Stor klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...